Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser regulerer køb af varer fra treque.dk.  Ved at afgive en ordre på treque.dk accepterer køberen disse handelsbetingelser.

 

Opdateret 01.11.2023

 

Generelle oplysninger:

Treque

Sognevejen 3

2690 Karlslunde

Danmark

E-mail: treque@treque.dk
Telefon: +45 2628 6426
CVR-nr.: 44206358

 

1. Bestilling og Ordrebekræftelse:

1.1 Når du foretager en bestilling hos Treque, skal du være opmærksom på, at aftalen ikke er endeligt indgået, før du modtager en skriftlig ordrebekræftelse fra os.

 

1.2 Det er af afgørende betydning, at du som kunde indtaster den korrekte e-mailadresse, da ordrebekræftelser, leveringsoplysninger og lignende vil blive sendt til denne adresse. Såfremt din e-mailtjeneste har et spamfilter, beder vi dig venligst sikre, at e-mails fra Treque ikke sorteres som spam. Hvis du ikke kan finde den forventede e-mail fra os, opfordrer vi dig til at kontrollere din spam-mappe.

 

2. Priser og Afgifter:

2.1 Alle priser angivet på treque.dk inkluderer moms samt eventuelle andre afgifter, med mindre andet er angivet.

 

3. Forbehold vedrørende Levering og Produktpriser:

3.1 Forsinkelser, Restordre og Udsolgte Varer: I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, vil vi gøre vores bedste for hurtigst muligt at informere dig om situationen og de tiltag, vi kan iværksætte. Dette kan omfatte tilbagebetaling af købsprisen eller assistance med at finde en tilsvarende vare andre steder.

 

3.2 Prisfejl: Hvis en produktpris er åbenlyst forkert, og det burde rimeligt kunne forventes, at du som køber havde opdaget denne fejl, er vi ikke forpligtet til at levere produktet til den fejlagtige pris.

 

4. Betaling:

4.1 Betalingsmetoder: Hos Treque.dk tilbyder vi bekvemme betalingsmuligheder, herunder MobilePay og kortbetaling. Vores accepterede korttyper omfatter: MasterCard, Mastercard Debit, VISA, VISA Electron og American express.

 

4.2 Betalingsprocedure: Vi trækker beløbet fra din betalingsmetode, så snart vi har afsendt din vare. Du kan være sikker på, at vi aldrig trækker et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Bemærk, at vi ikke opkræver kortgebyrer.

5 Levering:

5.1 Leveringsservice: Hos Treque anvender vi pålidelige leveringstjenester fra udbydere som PostNord, DAO, DSV, UPS, Doorhub eller GLS. Leveringstiden afhænger af, om den pågældende vare er på lager.

 

5.2 Leveringstid: For varer, der er på lager, kan du forvente en leveringstid på 1-4 hverdage. Bestillingsvarer har en længere leveringstid på ca. 2-4 uger.

6 Fortrydelsesret:

6.1 Fortrydelsesret: Som forbruger har du i henhold til Forbrugeraftaleloven ret til at fortryde dit køb. Du har 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager din ordre. Hvis din ordre indeholder flere forskellige varer, men de leveres enkeltvis, løber fortrydelsesfristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

 

6.2 Indberetning af Fortrydelse: Du kan udøve din fortrydelsesret ved at give os besked inden for fristen på 14 dage fra modtagelsen. Du kan sende en e-mail til treque@treque.dk. Vær opmærksom på, at du ikke kan fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

7 Returnering:

7.1 Fortrydelsesfrist: Når du har underrettet os om din beslutning om at fortryde dit køb, har du 14 dage til at returnere varen til os.

 

7.2 Returfragtomkostninger: Du er ansvarlig for omkostningerne ved at returnere pakken, og du hæfter for eventuelle skader, der måtte opstå under transporten.

 

7.3 Varens Tilstand ved Returnering: Hvis varen har mistet værdi på grund af unødvendig brug, ud over hvad der var nødvendigt for at vurdere varens art, egenskaber og funktionsmåde, kan du kun modtage en delvis refusion af købsbeløbet. Den nøjagtige refusionsprocent afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det begrænse refusionen til fragtomkostningerne. Vi anbefaler, at du returnerer varen i sin originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan dette muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

8 Tilbagebetaling af Købsbeløbet:

8.1 Refusion af Betaling: Hvis du beslutter dig for at fortryde dit køb, vil du modtage en tilbagebetaling af det fulde købsbeløb. Hvis varen er værdiforringet på grund af unødvendig brug, forbeholder vi os retten til at fratrække det relevante beløb. Vi refunderer alle betalinger, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra leveringsomkostninger i tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsmetode end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Refusionen vil blive behandlet senest 14 dage efter, at vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse af aftalen. Refusionen vil blive foretaget med samme betalingsmiddel, som du brugte til at foretage købet, medmindre der er indgået en anden aftale.

 

8.2 Tilbageholdelse af Betaling: Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du kan dokumentere, at du har returneret den.

 

8.3 Returneringsadresse: Vi accepterer kun returnerede pakker, der sendes direkte til følgende adresse:

 

Navn/firma: Treque

Vej: Sognevejen 3

Post nr/By: 2690 Karlslunde

Land: Danmark


9 Reklamation:

9.1 Reklamationsret: I henhold til købeloven tilbyder vi en reklamationsret på 24 måneder for alle vores varer. Reklamationsretten giver dig som kunde mulighed for at klage over eventuelle fejl og mangler ved produktet, der opstår inden for 24 måneder efter købsdatoen. Det forudsættes dog, at disse mangler ikke er opstået som følge af forkert brug af produktet eller anden adfærd, der har forårsaget skader og fejl.

 

9.2 Reklamationsprocedure: Hvis din reklamation er berettiget, har du flere muligheder, afhængigt af den konkrete situation. Dette kan omfatte reparation af varen, ombytning af varen, tilbagebetaling af købsprisen eller en prisnedsættelse. Du skal reklamere inden for en "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen eller fejlen. En reklamation, der indgives inden for 2 måneder efter opdagelsen, anses altid for at være rettidig.

 

9.3 Fragtomkostninger ved berettiget reklamation: Hvis din reklamation er berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returneringen af varen. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at opbevare kvittering for afsendelse, så vi kan refundere dine fragtomkostninger.

 

9.4 Returneringsadresse: Se pkt 8.2 

10 Kunde- og Privatlivspolitik:

10.1 Indsamling af Oplysninger: For at kunne gennemføre køb på Treque.dk, har vi brug for følgende oplysninger fra dig:

 

  • Dit navn
  • Din adresse
  • Dit telefonnummer
  • Din e-mailadresse

 

Vi indsamler og deler disse personoplysninger med det formål at kunne levere varerne til dig.

10.2 Opbevaring af Oplysninger: Hos Treque registrerer vi personoplysninger og opbevarer dem i op til 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

10.3 Databehandlingssamarbejde: Vi samarbejder med andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Disse virksomheder behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan tilbyde tilstrækkelig beskyttelse af dine oplysninger.

 

10.4 Sikkerhed: Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

10.5 Dine Rettigheder: Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I visse tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du anmoder om det, f.eks. hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, de blev indsamlet til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen

11 Klager:

11.1 Klageadgang: Hvis du som forbruger ønsker at klage over dit køb, bedes du kontakte treque@treque.dk. Hvis ikke det lykkes os at, finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Bemærk, at for at kunne klage skal prisen for den pågældende vare eller ydelse være mellem 1.110 kr. og 100.000 kr. Der kan være et gebyr for at få klagen behandlet.

11.2 EU-Kommissionens Klageportal: Hvis du har bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her: http://ec.europa.eu/odr.